May 30, 2009

Warkah Untuk Bintang

Bintang,

Dua tahun berlalu. Kehidupan bagi seorang manusia bernama najib penuh karenah dugaan. 721 hari ini banyak duka dari sukanya. Lebih bnyak tangisku dari ketawa. Tapi bintang, ini semua menjadikan aku mengerti betapa nikmat hidup itu jangan dipersia-siakan.

Aku bergelut kesakitan ini bersendirian. Tapi aku lawan, demi sebuah kejayaan yang aku ingin hadiahkan kepada keluargaku yang banyak bekorban.

Bintang,

Kepala rasa berat. Fikiran terganggu seperti orang gila yang tidak kenal dirinya. Dunia bagaikan berakhir bagiku. Rasakan tiada semangat untuk teruskan kehidupan seharian. Sunyi menyalutiku. Tapi kau tidak mengerti.

Aku menyesal? Sedikit pun tidak Bintang. Aku redha dan pasrah kalau inilah takdir yang Tuhan tentukan untuk manusia seperti aku. Dugaan demi dugaan datang. Tapi aku teruskan perjuangan. Belajar erti sabar dan tabah. Mungkin ini dugaan. Aku terima dengan hati yang lapang dan bersangka baik pada Allah.

2 tahun ini memang penuh dugaan dan kesabaran yang aku tempuhi. Kemudian, aku hidup kan blog Bintang ini untuk melepaskan segala kesunyian ku. Aku punya sahabat yang mula mengenali dan memahamiku. Aku tak pandai menunjukkan yang aku mempunyai masalah bila bersama rakanku. Aku akui, merekalah sedikit sebanyak membantu meriangkan kehidupanku. Aku bukan mahukan simpati, tetapi support dan galakkan mereka menjadikan aku kuat dan tabah menghadapi detik sukar ini.

Aku punya banyak cerita tentang diriku. Tapi untuk apa aku ceritakan semuanya sedangkan tiada orang yang memahamiku? Blog ini untuk siapa? Bintang itu siapa? Aku ni siapa?

Sejak itu aku bina kekuatan. Sedikit demi sedikit. Aku bukan bersendirian. Aku percaya qada dan qadar Allah. Aku sebahagian dari ciptaanNya. Sedikit sebanyak aku dah berubah.

Bintang,
Inilah kisahku inilah kehidupanku. Hayatilah bintang. Disini segala-galanya tersisip rapi.

Aku percaya Allah maha adil. Dia beri aku derita ini dengan sebab aku tak nampak. DAN keperitan ini, menjadikan aku sangat-sangat menghargai setiap nafas hidup.

Moga Allah limpahkan kebaikkan untuk Bintang dan sekeluarga. Juga teman-teman di luar sana yang sama-sama mengharungi dugaan sakit dan sebagainya. Tabah dan sabarlah.Hidup bagaikan pelambung dadu. Cuma banyak atau sedikit.

Salam ukhwah.

Najiro Bintang___

Pss : Aku ingin menyanyi, sayang lidahku kelu__

1 comment:

Unknown said...

semoga suatu hari nanti hati si bintang berdetik buatmu najiroku.